fredag 30. november 2012

Siste rest av årets produksjon


Man skal ikke klage over årets produksjon i år takket være drivhuset. 
Dette er den siste paprika planten jeg reddet fra drivhuser før frosten kom.


Sist uke tok jeg opprydding i kjelleren på tomatene og kokte en siste ladningen av tomater, 5 kilo til tomatshutny. Det smaker utrolig godt til all kjøttmat. Jeg bruker løk, epler, rosiner, ingefær, sukker, eddik osv i denne kjelen som kokes opp til en grøtaktig masse.

Nå er det snart solsnu og det betyr............snart vår og lysere dager!
(iallefall første såing i slutten av februar)


2 kommentarer:

  1. Så flott avling!
    Må være gøy å lage mat av egendyrkede grønnsaker :)

    SvarSlett
  2. Du er iallefall positiv Ingun!
    LIv

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: anonym og skriver det du vil, med hilsen "navnet ditt" og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!